Помост

Вопросы веры

Молитва отче наш толкование

Утренние и вечерние молитвы из краткого молитвенника — это незаменимая книга для каждого христианина. Собранные здесь молитвы помогут тебе обратиться к Богу с просьбой о помощи, попросить благословения, когда ты что-то начинаешь делать, поблагодарить Бога за посланные блага. Человек устроен так, что ему ежедневно нужна пища для подкрепления сил. Оставь его хотя бы на день без трапезы — и его тело ослабеет. Нашей душе также необходимо подкрепление — особая, духовная трапеза. Эта особая трапеза — молитва. Всегда и везде, каждую минуту Господь невидимо присутствует рядом с нами. Он видит наши добрые и злые поступки, слышит каждое наше слово. Как Отец, Он ждет нашего обращения к Нему. Тем, кто всем сердцем призывает Его, Господь помогает справляться с трудностями, исполнять Его заповеди, жить в этом мире, избегая греха.

***

Начало молитв. Утром, вставая от сна, еще на постели перекрестись с молитвою:

Го́споди (на голову), Ису́се Христе́ (на живот), Сы́не Бо́жии (на правое плечо),
поми́луй мя гре́шнаго* (на левое плечо).

* Лица женского пола должны сказать вместо «грешнаго» — «грешную»; также и во всех молитвах следует делать склонение по своему роду. Встав с постели и умыв лице свое, а вечером, отходя ко сну, становись с благоговением пред святыми иконами и, взирая на них, мысль свою устреми к невидимому Богу и Его святым и истово, не спеша, ограждая себя крестным знамением и кланяясь, произноси с умилением молитву мытаря:

Малый семипоклонный начал

Досто́йно есть, я́ко вои́стину блажи́ти Тя́ Богоро́дице, при́сно блаже́нную и пренепоро́чную, и Ма́терь Бо́га на́шего. Честне́йшую херуви́м и сла́внейшую вои́стину серафи́м, без истле́ния Бо́га Сло́ва ро́ждьшую, су́щую Богоро́дицу Тя́ велича́ем (всегда земной поклон).

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свя́тому Ду́ху (поклон).
И ны́не и при́сно и во́ веки веко́м, ами́нь (поклон).
Го́споди поми́луй, Го́споди поми́луй, Го́споди благослови́ (поклон).

Отпуст

Го́споди Ису́се Христе́, Сы́не Бо́жии, моли́тв ра́ди Пречи́стыя Твоея́ Ма́тере, си́лою Честна́го и Животворя́щего Креста́, и свята́го а́нгела моего́ храни́теля, и все́х ра́ди святы́х, поми́луй и спаси́ мя́, я́ко Бла́г и Человеколю́бец, ами́нь (земной поклон без кре́стнаго зна́мения).

Все эти молитвы называются «семипоклонным началом», или «приходными и исходными поклонами», потому что они совершаются в начале и в конце всякого молитвенного правила.

Далее следуют основные молитвы

За моли́тв святы́х оте́ц на́ших, Го́споди Ису́се Христе́, Сы́не Бо́жии, поми́луй нас. Ами́нь (поклон всегда поясной).

Читается только утром. Перекрестись и говори:

Сла́ва Тебе́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́ вся́ческих ра́ди (трижды).

Молитва св. Макария Великого:

Бо́же, очи́сти мя гре́шнаго, я́ко николи́же бла́го сотвори́х пред Тобо́ю (поклон), но изба́ви мя от лука́ваго, и да бу́дет во мне во́ля Твоя́ (поклон), да неосужде́нно отве́рзу уста́ моя́ недосто́йная и восхвалю́ и́мя Твое́ свято́е: Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно и во́ веки веко́м, ами́нь (поклон).

Перекрестись и читай: Царю́ небе́сныи, Уте́шителю, Ду́ше и́стинныи, Иже везде́ сы́и и вся исполня́я, Сокро́вище благи́х и жи́зни Пода́телю, прииди́ и всели́ся в ны, и очи́сти ны от вся́кия скве́рны, и спаси́, Бла́же, душа́ на́ша.

Далее читается «Трисвято́е по Отче наш»:

Святы́и Бо́же, Святы́и Кре́пкии, Свя­ты́и Безсме́ртныи, поми́луй нас (трижды, с поклонами). Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свя­то́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во́ веки ве­ко́м, ами́нь. Пресвята́я Тро́ице, поми́луй нас. Го­́споди, очи́сти грехи́ на́ша; Влады́ко, про­сти́ беззако́ния на́ша; Святы́и, посети́ и исцели́ не́мощи на́ша; и́мене Твоего́ ра­́ди. Го́споди поми́луй (трижды). Слава, и ныне.

Отче наш, Иже еси́ на́ небесех. Да свя­ти́тся и́мя Твое́. Да прии́дет ца́рствие Твое́. Да бу́дет во́ля Твоя́, я́ко на́ небеси и на земли́. Хлеб наш насу́щныи даждь нам днесь. И остави́ нам до́лги на́ша, я́коже и мы оставля́ем должнико́м на́­шим. И не введи́ нас во искуше́ние. Но изба́ви нас от лука́ваго.

Го́споди, Ису́се Христе́, Сы́не Бо́жии, поми́луй нас. Ами́нь. (поклон).

Го́споди поми́луй (12 раз).

Молитва читается только утром

От сна́ воста́в, благодарю́ Тя, Всесвята́я Тро́ице, я́ко мно́гия ра́ди бла́гости и долготерпе́ния, не прогне́вася на мя гре́шнаго и лени́ваго раба Твоего́, и не погуби́л еси́ мене́ со беззако́нии мои́ми, но человеколю́бствова. И в неча́янии лежа́ща воздви́же мя у́треневати и славосло́вити держа́ву Твою́ непобеди́мую. И ны́не, Влады́ко, Бо́же Пресвяты́и, просвети́ о́чи се́рдца моего́ и отве́рзи ми устне́ поуча́тися словесе́м Твои́м, и разуме́ти за́поведи Твоя́, и твори́ти во́лю Твою́, и пе́ти Тя во испове́дании серде́чнем. Воспева́ти же и сла́вити пречестно́е и великоле́пое и́мя Твое́, Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно и во́ веки веко́м, ами́нь.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во́ веки веко́м, ами́нь.

Прииди́те, поклони́мся Царе́ви на́ше­му Бо́гу (поклон).

Прииди́те, поклони́мся Христу́, Царе́ви и Бо́гу на́шему (поклон).

Прииди́те, поклони́мся и припаде́м к Самому́ Го́споду Ису́су Христу́, Царе́ви и Бо́гу на́шему (поклон).

Псалом 50, покаянный

Поми́луй мя, Бо́же, по вели́цей ми́лости Твое́й. И по мно́жеству щедро́т Твои́х очи́сти беззако́ние мое́. Наипа́че омы́и мя от беззако́ния моего́ и от греха́ моего́ очи́сти мя. Яко беззако́ние мое́ аз зна́ю и грех мой предо мно́ю есть вы́ну. Тебе́ еди́ному согреши́х и лука́вое пред Тобо́ю сотвори́х. Яко да оправди́шися в словесе́х Свои́х и победи́ши внегда́ суди́ти. Се бо в беззако́ниих зача́т есмь, и во гресе́х роди́ мя ма́ти моя́. Се бо и́стину возлюби́л еси́; безве́стная и та́йная прему́дрости Твоея́ яви́л ми еси́. Окропи́ши мя иссо́пом, и очи́щуся. Омы́еши мя, и па́че сне́га убелю́ся. Cлу́xy моему́ да́си ра́дость и весе́лие, возра́дуются ко́сти смире́нныя. Отврати́ лице́ Твое́ от грех мои́х и вся беззако́ния моя́ очи́сти. Се́рдце чи́сто сози́жди во мне, Бо́же, и дух прав обнови́ во утро́бе мое́й. Не отве́рзи мене́ от лица́ Твоего́ и Ду́ха Твоего́ Свята́го не отыми́ от мене́. Возда́ждь ми ра́дость спасе́ния Tвоего́ и Ду́хом Влады́чным утверди́ мя. Научу́ беззако́нныя путе́м Твои́м, и нечести́вии к Тебе́ обратя́тся. Изба́ви мя от кро́вий, Бо́же, Бо́же спасе́ния моего́; возра́дуется язы́к мой пра́вде Твое́й. Го́споди, устне́ мои́ отве́рзеши, и уста́ моя́ возвестя́т хвалу́ Твою́. Яко а́ще бы восхоте́л же́ртвы, дал бых у́бо; всесожже́ния не благоволи́ши. Же́ртва Бо́гу — дух сокруше́н: се́рдце сокруше́нно и смире́нно Бог не уничижи́т. Ублажи́, Го́споди, благоволе́нием Твои́м Сио́на; и да сози́ждутся сте́ны Иеросали́мския. Тогда́ благоволи́ши же́ртву пра́вды, возноше́ние и всесожига́емая. Тогда́ возложа́т на олта́рь Твой тельца́.

Далее, с благоговением оградив себя кре́стным зна́мением, читаем

Символ Веры

Ве́рую во еди́наго Бо́га Отца́, Вседержи́теля, Творца́ не́бу и земли́, ви́димым же всем и неви́димым. И во еди́наго Го́спода, Иcу́ca Христа́, Сы́на Бо́жия, Единоро́днаго, И́же от Отца́ рожде́ннаго пре́жде всех век. Све́та от Све́та, Бо́га и́стинна от́ Бога и́стинна, рожде́на, а не сотворе́на, единосу́щна Отцу́, Им же вся бы́ша. Нас ра́ди челове́к, и на́шего ра́ди спасе́ния сше́дшаго с небе́с, и воплоти́вшагося от́ Дyxa Свя́та и Мари́и Де́вы вочелове́чьшася. Распя́таго за ны при Понти́йстем Пила́те, страда́вша и погребе́нна. И воскре́сшаго в тре́тии день по писа́ниих. И возше́дшаго на небеса́, и седя́ща одесну́ю Отца́. И па́ки гряду́щаго со сла́вою суди́ти живы́м и ме́ртвым, Его́ же ца́рствию несть конца́. И в Ду́ха Свята́го, Го́спода и́стиннаго и Животворя́щаго, Иже от Отца́ исходя́щаго, Иже со Отце́м и Сы́ном спокланя́ема и ссла́вима, глаго́лавшаго проро́ки. И во еди́ну святу́ю собо́рную и апо́стольскую Це́рковь. Испове́дую еди́но Креще́ние во оставле́ние грехо́в. Ча́ю воскресе́ния ме́ртвым. И жи́зни бу́дущаго ве́ка. Ами́нь.

Богоро́дице, Де́во, ра́дуйся, обра́дованная Мари́е, Госпо́дь с Тобо́ю, благослове́нна Ты в жена́х и благослове́н плод чре́ва Твоего́, я́ко родила́ еси́ Христа́ Спа́са, Изба́вителя душа́м на́шим (трижды с поклонами).

О всепе́тая Ма́ти, ро́ждьшая всех святы́х святе́йшее Сло́во, ны́нешнее приноше́ние прие́мши, от вся́кия напа́сти изба́ви всех и гряду́щия изми́ му́ки, вопию́щия ти, аллилу́ия (трижды с поклонами земными).

Непобеди́мая и боже́ственная сила Честна́го и Животворя́щаго Креста́ Госпо́дня, не оста́ви мя гре́шнаго, упова́ющаго на тя́ (поклон).

Пресвята́я Влады́чице моя Богоро́дице, поми́луй мя, и спаси́ мя, и помози́ ми ны́не, в жи́зни сей, и во исхо́д души́ моея́, и в бу́дущем ве́це (поклон).

Вся́ небе́сныя си́лы, святи́и а́нгели и арха́нгели, херуви́ми и серафи́ми, поми́луйте мя, и помоли́теся о мне гре́шнем ко Го́споду Бо́гу, и помози́те ми ны́не, в жи́зни сей, и во исхо́д души́ моея́, и в бу́дущем ве́це (поклон).

А́нгеле Христо́в, храни́телю мой святы́й, поми́луй мя и помоли́ся о мне гре́шнем ко Го́споду Бóгу, и помози́ ми ны́не, в жи́зни сей, и во исхо́д души́ моея́, и в бу́дущем ве́це (поклон).

Святы́и вели́кии Иоа́нне, проро́че и Предоте́че Госпо́день, поми́луй мя, и помоли́ся о мне гре́шнем ко Го́споду Бо́гу, и помози́ ми ны́не, в жи́зни сей, и во исхо́д души́ моея́, и в бу́дущем ве́це (поклон).

Святи́и сла́внии апо́столи, проро́цы и му́ченицы, святи́телие, преподо́бнии и пра́веднии и вси́ святи́и, поми́луйте мя, и помоли́теся о мне гре́шнем ко Го́споду Бо́гу, и помози́те ми ны́не, в жи́зни сей, и во исхо́д души́ моея́, и в бу́дущем ве́це (поклон).

После сего молись по три раза с поклонами следующие молитвы

Пресвята́я Тро́ице, Бо́же наш, сла́ва тебе́.

Го́споди Ису́се Христе́, Сы́не Бо́жии, поми́луй мя гре́шнаго.

Сла́ва, Го́споди, Кресту́ Твоему́ Честно́му.

Пресвята́я Госпоже́ Богоро́дице, спаси́ мя, гре́шнаго раба́ Твоего́.

А́нгеле Христо́в, храни́телю мой святы́й, спаси́ мя, гре́шнаго раба́ Твоего́.

Святи́и арха́нгели и а́нгели, моли́те Бо́га о мне́ гре́шнем.

Святы́и вели́кии Иоа́нне, проро́че и Предоте́че, Крести́телю Госпо́день, моли́ Бо́га о мне гре́шнем.

Святы́и сла́вныи проро́че Илие́, моли́ Бо́га о мне гре́шнем.

Святи́и праотцы́, моли́те Бо́га о мне гре́шнем.

Святи́и проро́цы, моли́те Бо́га о мне гре́шнем.

Святи́и апо́столи, моли́те Бо́га о мне гре́шнем.

Святи́и сла́внии апо́столи и евангели́сти: Матфе́е, Ма́рко, Луко́ и Иоа́нне Богосло́ве, моли́те Бо́га о мне гре́шнем.

Святи́и сла́внии верхо́внии апо́столи Пе́тре и Па́вле, моли́те Бо́га о мне гре́шнем.

Святи́и вели́ции три́е святи́телие: Васи́лие Вели́кии, Григо́рие Богосло́ве и Иоа́нне Златоу́сте, моли́те Бо́га о мне гре́шнем.

Святи́телю Христо́в Нико́лае, моли́ Бо́га о мне гре́шнем.

Преподо́бне О́тче Се́ргие, моли́ Бо́га о мне́ гре́шнем.

Святы́и священному́чениче и испове́дниче Авва́куме, моли́ Бо́га о мне́ гре́шнем.

Святи́телю Христо́в и испове́дниче Амвро́сие, моли́ Бо́га о мне́ гре́шнем.

Преподо́бнии и богоно́снии отцы́ на́ши, па́стырие и учи́телие вселе́нней, моли́те Бо́га о мне гре́шнем.

Святи́и вси, моли́те Бо́га о мне гре́шнем.

После этого помолись святому, имя которого носишь, и святому, празднуемому этого числа, также и другим святым, кому хочешь. Не забудь помолиться и епитимию, какие поклоны имеешь от духовнаго отца. Потом молись о здравии родителей, родственников и близких по три раза произнося с поклонами:

Ми́лостиве Го́споди, спаси́ и поми́луй раб свои́х (поклон, затем называй имена).
Изба́ви их от вся́кия ско́рби, гне́ва и ну́жды (поклон), от вся́кия боле́зни душе́вныя и теле́сныя (поклон).
И прости́ им вся́кое согреше́ние, во́льное и нево́льное (поклон).
И душа́м на́шим поле́зное сотвори́ (поклон).

Потом помолись за упокой родителей и близких, за духовных отцов и за кого имеешь усердие, по три раза произнося с поклонами:

Поко́й, Го́споди, душа́ усо́пших раб твои́х (поклон, затем называй имена).
И ели́ка в житии́ сем я́ко челове́цы согреши́ша, ты же, я́ко Человеколю́бец Бог, прости́ их и поми́луй (поклон).
Ве́чныя му́ки изба́ви (поклон).
Небе́сному ца́рствию прича́стники учини́ (поклон).
И душа́м на́шим поле́зное сотвори́ (поклон).

Заканчивая молитвы, говори:

Го́споди, или сло́вом, или де́лом, или помышле́нием согреши́х во всей жи́зни мое́й, поми́луй мя и прости́ мя, ми́лости Твоея́ ра́ди (поклон земной).

Все́ упова́ние мое́ к Тебе́ возлага́ю, Ма́ти Бо́жия, сохрани́ мя во Свое́м Си кро́ве (поклон земной).

Упова́ние ми Бо́г, и прибе́жище мое́ Христо́с, и покрови́тель ми есть Дух Святы́и (поклон земной).

Досто́йно есть (всю молитву и поклон земной).

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху (поклон).

И ны́не и при́сно и во́ веки веко́м, ами́нь (поклон).

Го́споди поми́луй, Го́споди поми́луй, Го́споди благослови́ (поклон).

Го́споди Ису́се Христе́, Сы́не Бо́жии, моли́тв ра́ди Пречи́стыя Твоея́ Ма́тере и преподо́бных и богоно́сных оте́ц на́ших и все́х святы́х, поми́луй и спаси́ мя гре́шнаго, я́ко благ и человеколю́бец, ами́нь.

И, наклонившись до земли, читай:

Осла́би, оста́ви, отпусти́, Бо́же, согреше́ния моя́, во́льная и нево́льная, я́же в сло́ве и в де́ле, и я́же в ве́дении и не в ве́дении, и я́же во уме́ и в помышле́нии, я́же во́ дни и в нощи́, вся́ ми прости́, я́ко бла́г и человеколю́бец. Ами́нь.

Вставши, читай молитву сию с поклонами:

Ненави́дящих и оби́дящих нас прости́, Го́споди Человеколю́бче. Благотворя́щим бла́го сотвори́, бра́тиям и все́м сро́дником на́шим, и́же и уедини́вшимся, да́руй им вся́, я́же ко спасе́нию проше́ния, и живо́т ве́чныи (поклон).

В боле́знех су́щия посети́ и исцели́, в темни́цах су́щих свободи́, по вода́м пла́вающим прави́тель бу́ди и и́же в путе́х ше́ствующим испра́ви и поспеши́ (поклон).

Помяни́, Го́споди, и плене́нныя бра́тию на́шу, единове́рных правосла́вныя ве́ры, и изба́ви их вся́каго зла́го обстоя́ния (поклон).

Поми́луй, Го́споди, да́вших нам ми́лостыню и запове́давших нам, недосто́йным, моли́тися о них, прости́ их и поми́луй (поклон).

Поми́луй, Го́споди, тружда́юшихся и служа́щих нам, ми́лующих и пита́ющих нас, и да́руй им вся́, я́же ко спасе́нию проше́ния, и живо́т ве́чныи (поклон).

Помяни́, Го́споди, пре́жде отше́дшыя отцы́ и бра́тию на́шу и всели́ их, иде́же присеща́ет свет лица́ Твоего́ (поклон).

Помяни́, Го́споди, и на́шу ху́дость и убо́жество и просвети́ наш ум све́том ра́зума свята́го Ева́нгелия Твоего́ и наста́ви нас на стезю́ за́поведей Твои́х, моли́твами Пречи́стыя Твоея́ Ма́тере и всех святы́х Твои́х, ами́нь (поклон).

Оканчиваются сии молитвы обычным семипоклонным началом. По окончании молитв возьми в руку свой крест и, ограждаясь им, говори:

Го́споди Ису́се Христе́, Сы́не Бо́жии, благослови́ и освяти́, и сохрани́ мя си́лою Живоно́снаго Креста́ Твоего́.

После этого целуй крест. Вечером, перед сном читаем молитву Кресту (перекрестись):

Да воскре́снет Бог, и разы́дутся врази́ Его́, и да бежа́т от лица́ Его́ ненави́дящии Его́. Я́ко исчеза́ет дым, да исче́знут, я́ко та́ет воск от лица́ огня́, та́ко да поги́бнут бе́си от лица́ лю́бящих Бо́га и зна́менающихся кре́стным зна́мением, и да возвесели́мся реку́ще: ра́дуися Кре́сте Госпо́день, прогоня́я бе́си си́лою на тебе́ пропя́таго Го́спода на́шего Ису́са Христа́, во а́д соше́дшаго и попра́вшаго си́лу дия́волю, и да́вшаго нам Крест Свой Честны́и на прогна́ние вся́каго супоста́та. О, пречестны́и и животворя́щий Кре́сте Госпо́день, помога́й ми с пресвято́ю госпоже́ю Богоро́дицею и со все́ми святы́ми небе́сными си́лами, всегда́, и ны́не и при́сно, и во́ веки веко́м, ами́нь.

О молитве на Святой Пасхе

В приходных и исходных поклонах вместо «Достойно есть» до отдания праздника Пасхи читается ирмос 9 песни Пасхального канона:

Светися, светися новыи Иерусалиме, слава бо Господня на Тебе возсия: ликуй ныне и веселися Сионе. Ты же Чистая красуйся Богородице, о востании Рожества Твоего (поклон земной).

На Светлой седмице вместо утренних и вечерних молитв можно молиться полунощницу пасхальным чином.

От Фоминой недели до отдания Пасхи вместо молитвы Царю небесныи читаем Христос воскресе трижды.

В утренних молитвах и на полунощнице после приходных поклонов и «за молитв святых отец наших». Аминь. «Христос воскресе» (трижды пением).

Слава Тебе Боже наш, слава Тебе всяческих ради (трижды).

Далее молитва Макария Великого, Боже очисти мя грешнаго до конца. Затем Трисвятое, и прочее, по обычаю.

От отдания Пасхи до Троицы Царю небесныи не читается и ничем не заменяется. Трисвятое по Отче наш, кроме Светлой седмицы читается всегда.

Ќтренние и3 вечeрние мlтвы

Б9е млcтивъ бyди мнЁ грёшному. покл0н8.
Создaвыи мS гDи и3 поми1луй мz. покл0н8.
Без8 числA согреши< гDи, поми1луй и3 прости2 мz грёшнаго. покл0н8.

таже. Дост0йно е4сть, ћко вои1стину бlжи1ти тS бцdе, пrнобlжeнную и3 пренепор0чную, и3 м™рь бGа нaшего. чcтнёйшую херуви6м и3 слaвнэйшую во и1стину серафи1мъ, бёзъ и3стлёніz бGа сл0ва р0ждьшую, сyщую бцdу тS величaемъ. покло= до земли2.

Слaва nц7Y и3 сн7у и3 с™0му д¦у. покло=. и3нн7э и3 пrно и3 в0 вэки вэкHмъ, ами1нь. покло=.

ГDи поми1луй, гDи поми1луй, гDи благослови2. покло=. посем8 tпуc.

ГDи ї©е хrтE сн7е б9іи, мlтвъ рaди пречcтыz твоеS м™ре, си1лою чcтнaгw и3 животворsщагw кrтA, и3 с™aгw ѓнGла моегw2 храни1телz, и3 всёхъ рaди с™hхъ, поми1луй и3 спаси1 мz грёшнаго, ћко бlгъ и3 чlколю1бец8. покл0нъ земнhи без8 кrтного знaмениz.

Б9е млcтивъ бyди мнЁ грёшному. покл0н8.
Создaвыи мS гDи и3 поми1луй мz. покл0н8.
Без8 числA согреши< гDи, поми1луй и3 прости2 мz грёшнаго. покл0н8.

За мlтвъ с™hхъ nц7ъ нaшихъ гDи ї©е хrтE сн7е бж7iи поми1луй на1съ. Псаломщик: ґми1нь

Слaва тебЁ б9е нaшъ, слaва тебЁ, всsческихъ рaди, г•.

Посeм помолчи мaло, дондеже утишатсz всz чyвства, и тогда глаголи молитву сію, великаго макaріz:

Б9е њчи1сти мz грёшнагw, ћкw николи1же бlго сотвори1хъ пред8 тоб0ю, покл0н8. но и3збaви мz t лукaвагw, и3 да бyдетъ во мнЁ в0лz твоS, покл0н8. да не њсуждeно tвeрзу ўстA моS недост0йнаz, и3 восхвалю2 и4мz твоE с™0е, nц7A и3 сн7а и3 с™aгw д¦а, нhнэ и3 при1снw и3 в0 вэки вэк0мъ, ґми1нь. покл0н8.

ЦRю нбcныи, ўтёшителю, д1ш7е и4стинныи, и4же вездЁ сhи, и3 всS и3сполнsz, сокр0вище бlги1хъ, и3 жи1зни подaтелю, пріиди2 и3 всели1сz в8ны2. и3 њчи1сти ны t всsкіz сквeрны, и3 спаси2 бlже дш7а нaша.

С™hи б9е, с™hи крёпкіи, с™hи без8смeртныи, поми1луй нaсъ. г•, и3 покл0ны три2.

Слaва nц7у и3 сн7у и3 с™0му д¦у, нhнэ и3 пrнw и3 в0 вэки вэк0мъ, ґми1нь.

Прес™az трbце поми1луй нaсъ, гDи њчи1сти грэхи2 нaша. вLко прости2 без8зак0ніz нaша. с™hи посэти2 и3 и3сцэли2 нeмощи нaша, и44мене твоегw2 рaди.
ГDи поми1луй, три1жды. слaва, и3 нhнэ.

Џ§е нaшъ, и4же є3си2 нa нб7сэхъ. да с™и1тсz и4мz твоE. да пріи1детъ цrтвіе твоE. да бyдетъ в0лz твоS, ћкw нa нб7си и3 на земли2. хлёбъ нaшъ насyщныи дaждь нaмъ днeсь. и њстaви нaмъ д0лги нaша, ћкоже и3 мы 2 њставлsемъ должник0мъ нaшимъ. и3 нев8веди2 нaсъ во и3скушeніе, но и3збaви нaсъ t лукaвагw.

ГDи ї©е хrтE сн7е бж7iи поми1луй на1съ. ґми1нь. ГDи помилуй, в7i.

T снA востaвъ, бlгодарю1 тz всес™az трbце, я4кw мн0гіz рaди бlгости и3 долготерпёніz не прогнёвасz на мS грёшнаго, и3 лэни1ваго рабA твоего2, и3 не погуби1лъ є3си2 менE собез8зак0ніи мои1ми, но чlколю1бствова, и3 в8 нечazніи лежaща воздви1же мz, ќтреневати и3 славосл0вити держaву твою2 непобэди1мую. и3 нhнэ вLко б9е прес™hи, просвэти2 џчи сeрдца моегw2, и3 tвeрзи ми ўстнЁ поучaтисz словесeмъ твои1мъ, и3 разумёти зaповэди твоS, и3 твори1ти в0лю твою2, и3 пёти тz во и3сповёданіи сердeчнэмъ, воспэвaти же и3 слaвити пречcтн0е и3 великолёпое и4мz твоE, nц7а и3 сн7а и3 с™aгw д¦а, нhнэ и3 при1снw и3 в0 вэки вэк0мъ, ґми1нь. слaва, и3 нhнэ.

Пріиди1те поклони1мсz цReви нaшему бGу. покл0н8.

Пріиди1те поклони1мсz хrтY цReви и3 бGу нaшему. покл0н8.

Пріиди1те поклони1мсz и3 припадeмъ, к8 самомY гDу ї©у хrтY цReви и3 бGу нaшему. покл0нъ.

pал0мъ, н7.

Поми1луй мz б9е по вели1цэй млcти твоeй. И# по мн0жеству щедр0тъ твои1хъ, њчи1сти без8зак0ніе моE. Наипaче њмhй мz t без8зак0ніz моегw2, и3 t грэхA моегw2 њчи1сти мz. Ћкw без8зак0ніе моE ѓзъ знaю, и3 грёхъ м0й предо мн0ю є4сть вhну. ТебЁ є3ди1ному согрэши1хъ, и3 лукaвое пред8 тоб0ю сотвори1хъ. Ћкw да њправди1шисz во словесёхъ свои1хъ, и3 побэди1ши внегдA суди1ти. Сe бо въ без8зак0ніихъ зачaтъ є4смь, и3 во грэсёхъ роди1 мz м™и моS. Сe бо и4стину воз8люби1лъ є3си2, без8вёстнаz и3 тaйнаz премyдрости твоеS, kви1лъ ми є3си2. Њкропи1ши мz v3с8с0помъ, и3 њчи1щусz. њмhеши мS, и3 пaче снёга ўбэлю1сz. Слyху моемY дaси рaдость и3 весeліе, воз8рaдуютсz к0сти смирeнныz. Tврати2 лицE твоE t грёхъ мои1хъ, и3 всS без8зак0ніz моS њчи1сти. Сeрдце чи1сто сози1жди во мнЁ б9е, и3 д¦ъ прaвъ њбнови2 во ўтр0бэ моeй. Не tвeрзи менE t лицA твоегw2, и3 д¦а твоегw2 с™aгw не tи3ми2 t менE. Воз8дaждь ми2 рaдость спасeніz твоегw2, и3 д¦омъ вLчнымъ ўтверди1 мz. НаучY без8зак0нныz путeмъ твои1мъ, и3 нечести1віи к8 тебЁ њбратsтсz. И#збaви мz t кровjй б9е, б9е спасeніz моегw2, воз8рaдуетсz kзhкъ м0й прaвдэ твоeй. ГDи ўстнЁ мои2 tвeрзеши, и3 ўстA моS воз8вэстsтъ хвалY твою2. Ћкw ѓще бы восхотёлъ жeртвы, дaлъ бhхъ ќбw. всесожжeніz не бlговоли1ши. Жeртва бGу д¦ъ сокрушeнъ. с®це сокрушeно и3 смирeно бGъ не ўничижи1тъ. Ўблажи 2гDи бlговолeніемъ твои1мъ сіHна, и3 да сози1ждутсz стёны їєросали1мскіz. ТогдA бlговоли1ши жeртву прaвдэ, воз8ношeніе и3 всесожегaемаz. ТогдA воз8ложaтъ на nлтaрь тв0й тельцA.

И#сповёданіе правослaвныz вёры. Осенsем себS крeстным знaмением и стои1м, преклони1в8 главY.

Вёрую во є3ди1наго бGа nц7а вседержи1телz, творцA нб7у и3 земли2, ви1димымъ же всёмъ и3 неви1димымъ. И# во є3ди1наго гDа ї©а хrтA сн7а б9іz, є3динор0днаго, и4же t nц7а рождeннаго прeжде всёхъ вёкъ. Свёта t~ свэта, бGа и4стинна t~ бGа и4стинна, рождeна ґ не сотворeна, є3диносyщна nц7у, и4мже всS бhша. Нaсъ рaди чlкъ, и3 нaшегw рaди спасeніz сшeдшагw с8 небeсъ, и3 воплоти1вшагосz t д¦а с™а, и3 мRjи дв7ы вочlчьшасz. Распsтаго заны2 припонтjйстэмъ пилaтэ, страдaвша и3 погребeна, и3 воскrшаго в8 трeтій дeнь по писaніихъ. И# воз8шeдшаго на нб7сA, и3 сэдsща nдеснyю nц7а. И# пaки грzдyщаго со слaвою, суди1ти живhмъ и3 мeртвымъ, є3г0же цrтвію нёсть концA.
И# въ д¦а с™aго гDа и4стиннаго и3 животворsщаго, и4же t nц7а и3сходsщаго, и4же со nц7eмъ и3 сн7омъ споклонsема и3 с8слaвима, глаг0лавшаго прор0ки. И# во є3ди1ну с™yю соб0рную и3 ґпcльскую цRковь. И#сповёдую є3ди1но кRщeніе, во w3ставлeніе грэх0въ. Чaю воскресeніz мeртвымъ. И# жи1зни бyдущагw вёка, ґми1нь.

Бцdе дв7о рaдуи3сz, њбрaдованнаz м7рjе, гDь съ тоб0ю. бlгословeна ты2 в8 женaхъ, и3 бlгословeнъ пл0дъ чрeва твоего2; ћкw родилA є3си2 хrтA сп7са, и3збaвителz дш7sм нaшим. три1жды с8 поклонами.

Q всепётаz м™и, р0ждьшаz всёхъ с™hхъ с™ёйшеє сл0во, ны2нэшнеє приношeние пріeмши, t всsкїz напaсти и3збaви всёхъ, и3 грzдќщїz и3зми2 мќки, вопїю1щи3z ти, ґллилYїz. три1жды с8 земными поклонами.

Непобэди1маz и бжcтвеннаz си1ла, чcтнaгw и животворsщагw кrта гDнz, не њстaви мz грёшнаго ўповaющаго на тz. покл0н8.

Пrтaz вLчце моS бцdе, поми1луй мz и3 спаси2 мz, и3 помози2 ми нн7э въ жи1зни сей, и во и3сх0дъ дш7и моеS, и въ бYдущем вёцэ. покл0н8.

ВсS нбcныz си1лы, с™jи ѓнGли и3 ґрхaнGли, херуви1ми и3 серафи1ми, поми1луйте мz , и3 помоли1тесz њ мнё к0 гDу бGу, и3 помози1те ми нhнэ въ жи1зни сeй и3 во исх0дъ дш7и2 моеS, и3 въ бYдущемъ вёцэ. покл0н8.

ЃнGле хrт0въ, храни1телю м0й с™hи, поми1луй мz и3 помоли1сz њ мнЁ грёшнэм ко2 гDу бGу и3 помози1 ми нн7э въ жи1зни сeй, и3 во и3сх0дъ дш7и2 моеS, и3 въ бYдущемъ вёцэ. покл0н8.

С™hи вели1кіи їwанне прbрче и3 п®тче гDнь, поми1луй мz и3 помоли1сz њ мнё к0 гDу бGу, и3 помози1 ми нн7е въ жи1зни сeй, и3 во и3сх0дъ дш7и2 моеS, и3 въ бYдущемъ вёцэ. покл0н8.

С™jи слaвніи ґпcли, прbрцы и3 м§нцы, с™ліе, прпdбніи и3 прaведніи и3 вси2 с™jи, поми1луйте мz и3 помоли1тесz њ мнё грёшнэм гDу бGу, и3 помози1те ми нн7э в8 жи1зни сeй, и3 во и3сх0дъ дш7и2 моеS и3 въ бYдущемъ вёцэ. покл0н8.

По сeмъ моли1сь по три рaза с8 покл0нами сіи2 моли1твы:

Пrтaz трbце, б9е нaшъ, сла+ тэбЁ.

ГDи ї©е хrтE, сн7е б9їи, поми1луй мz грeшнаго.

Сла+ гд7и кrтY твоемY чcтн0му.

Пrтaz гcже бdце, спаси2 мz, грeшнаго рабa твоегw2.

А~нGле хrтовъ, храни1телю мой с™ыи, спаси1 мz, грёшнагw рабa твоегw2.

С™jи ґрхaнGли и3 ѓнGли моли1те бGа њ мнЁ грёшнэмъ.

С™hи вели1кіи їwaнне прbрче и3 п®тче, кrтлю гDнь, моли2 бGа њ мнЁ грёшнэмъ.

С™hи слaвныи прbрче и3ліE, моли2 бGа њ мнЁ грёшнэмъ.

С™jи прatцы, моли1те бGа њ мнЁ грёшнэмъ.

С™jи прbрцы, моли1те бGа њ мнЁ грёшнэмъ.

С™jи ґпcли, моли1те бGа њ мнЁ грёшнэмъ.

С™jи слaвніи ґпcли и3 е3vgли1сти: матфEє, мaрко, луко2 и3 їwaнне бGосл0ве, моли1те бGа њ мнЁ грёшнэмъ.

С™jи слaвніи верх0вніи ґпcли пeтре и пaвле, моли1те бGа њ мнЁ грёшнэмъ.

С™jи вели1цїи тріє2 с™ліе: васи1ліє вели1кіи, григ0ріе бGосл0ве и3 їwѓнне златоyсте, моли1те бGа њ мнЁ грёшнэмъ.

С™лю хrтовъ ник0лае, моли2 бGа њ мнЁ грёшнэмъ.

Прпdбне џ§е сeргіе, моли2 бGа њ мнЁ грёшнэмъ.

С™hи сщ7енномyчениче и3 и3сповeдниче ґввaкуме, моли2 бGа њ мнЁ грёшнэмъ.

С™лю хrтовъ и3 и3сповёдниче ґмвр0сіе, моли2 бGа њ мнЁ грёшнэмъ.

Прпdбніи и3 бGон0сніи nц7ы2 нaши, пaстыріе и3 ўчи1теліе вселeннэй, моли1те бGа њ мнЁ грёшнэмъ.

С™jи вси2, моли1те бGа њ мнЁ грёшнэмъ.

Њ здрaвіи

Млcтиве гDи, спаси2 и3 поми1луй рaбъ свои1хъ. покл0н8, и3мRкъ.

Избaви и4хъ t всsкіz ск0рби, гнёва и3 нu1жды. покл0н8.

t всsкіz болёзни дш7eвныz и3 тэлeсныz. покл0н8.

и3 прости2 и4мъ всsкое согрэшeніе, в0льное и3 нев0льное. покл0н8.

и3 дш7aмъ нaшимъ полёзное сотвори2. покл0н8.

За ўпокой

Пок0й гDи дyшы ўс0пшихъ рaбъ свои1хъ. покл0н8, и3мRкъ.

И# єли1ко въ житіи2 сeмъ ћко чlцы согрэши1ша. тh же ћко чlколю1бецъ бGъ, прости2 и4хъ и3 поми1луй. покл0н8.

И# вёчныz мyки и3збaви. покл0н8.

Нбcному цrтвию причaстники ўчини2. покл0н8.

И# дш7aмъ нaшим8 полeзное сотвори2. покл0н8.

ГDи, и3ли2 сл0вомъ, и3ли2 дёломъ, и3ли2 помышленіемъ согрэши1хъ во всeй жи1зни моeй, поми1луй мz и3 прости2 мz млcти твоеS рaди. покло= до земли2.

ВсE ўповaніе моє5 къ тэбЁ возлагaю, м™и б9іz, сохрани2 мz во своє4мъ си кр0ве. покло= до земли2.

Ўповaніе нaмъ бGъ, и3 прибёжище нaше хrтосъ, и3 покровитель нaмъ є4сть д¦ъ с™hи. покло= до земли2.

Тaже. Достойно есть. всю мlтву и3 покло= до земли2.

Слaва nц7Y и3 сн7у и3 с™0му д¦у. покло=.

и3нн7э и3 пrно и3 в0 вэки вэкHмъ, ами1нь. покло=.

ГDи поми1луй, гDи поми1луй, гDи благослови2. покло=.

ГDи ї©е хrтE сн7е б9іи, мlтвъ рaди пречcтыz твоеS м™ре, и3 пRпод0бныхъ и3 бGон0сныхъ nц7ъ нaшихъ и3 всёхъ с™ыхъ, поми1луй и3 спаси1 мz грёшнаго, ћко бlгъ и3 чlколю1бец8. ґминь

тaже прощeніе по nбhчаю: Все вмeсте совершaют земно2й покло2н8 и3, не поднимazсь с подрyчника, чтYт моли1тву прощeние:

Њслaби њстaви, tпусти2 б9е согрэшє1ніz нaша, вHльнаz и3 невHльнаz, я4же в8 сл0вэ и3 въ дёлэ, и3 я4же въ вёдэніи и3 не въ вёдэніи, и3 ћже во ўмЁ и3 в8 помышлeніи, я4же в0 дни и3 въ нощи2, вс‰ ми прости2, я4кw бlгъ и3 чlколю1бецъ. ґми́нь.

Востaвши же гlи мlтву сію2.

Ненави1дzщихъ и3 њби1дzщихъ нaсъ прости2 гDи чlколю1бче. бlготворsщимъ, блaго сотвори2. брaтіzмъ и3 всёмъ сро1дникwмъ нaшимъ, и4же и3 ўедини1вшимсz, дaруй и4мъ всS, я4же ко спасeнію прошє1ніz, и3 жив0тъ вёчныи. покл0н8.

Въ болёзнехъ сyщіz посэти2 и3 и3сцэли2, в8 темни1цахъ сyщихъ свободи2. по водaмъ плaвающимъ, прави1тель бyди, и3 и4же в8 путeхъ шeствующимъ, и3спрaви и3 поспэши2 покл0н8.

Помzни2 гDи и3 плэнє1нныz брaтію нaшу, є3диновёрныхъ правослaвныz вёры, и3 и3збaви и4хъ всsкагw ѕлaгw њбстоsніz. покл0н8.

Поми1луй гDи дaвшихъ нaмъ млcтыню, и3 заповёдавшихъ нaмъ не достHйнымъ моли1тисz њ ни1хъ, прости2 и4хъ и3 поми1луй. покл0н8.

Поми1луй гDи труждaющихсz и3 служaщихъ нaмъ, ми1лующихъ и3 питaющихъ нaсъ, и3 дaруй и4мъ всS я4же ко спасeнію прошє1ніz, и3 жив0тъ вёчныи. покл0н8.

Помzни2 гDи прежде tшeдшиz nц7ы и3 брaтію нaшу, и3 всели2 и5хъ, и3дёже присещaетъ свёт8 лицA твоегw 2 покл0н8.

Помzни2 гDи и3 нaшу хyдость и3 ўб0жество, и3 просвэти2 нaшъ ќмъ, свётомъ рaзума с™aгw є3ђліz твоегw2. и3 настaви нaсъ на стезю2 заповэдeй твои1хъ. мlтвами пречcтыz твоеS м™ре, и3 всёхъ с™hхъ твои1хъ, ґми1нь. поклhн8.

ГDи поми1луй, г•.

И обычные исходные поклоны.

Б9е млcтивъ бyди мнЁ грёшному. покл0н8.

Создaвыи мS гDи и3 поми1луй мz. покл0н8.

Без8 числA согреши< гDи, поми1луй и3 прости2 мz грёшнаго. покл0н8.

таже. Дост0йно е4сть, ћко вои1стину бlжи1ти тS бцdе, пrнобlжeнную и3 пренепор0чную, и3 м™рь бGа нaшего. чcтнёйшую херуви6м и3 слaвнэйшую во и1стину серафи1мъ, бёзъ и3стлёніz бGа сл0ва р0ждьшую, сyщую бцdу тS величaемъ. покло= до земли2.

Слaва nц7Y и3 сн7у и3 с™0му д¦у. покло=.

и3нн7э и3 пrно и3 в0 вэки вэкHмъ, ами1нь. покло=.

ГDи поми1луй, гDи поми1луй, гDи благослови2. покло=. посем8 tпуc.

ГDи ї©е хrтE сн7е б9іи, мlтвъ рaди пречcтыz твоеS м™ре, си1лою чcтнaгw и3 животворsщагw кrтA, и3 с™aгw ѓнGла моегw2 храни1телz, и3 всёхъ рaди с™hхъ, поми1луй и3 спаси1 мz грёшнаго, ћко бlгъ и3 чlколю1бец8. покл0нъ земнhи без8 кrтного знaмениz.

Б9е млcтивъ бyди мнЁ грёшному. покл0н8.

Создaвыи мS гDи и3 поми1луй мz. покл0н8.

Без8 числA согреши< гDи, поми1луй и3 прости2 мz грёшнаго. покл0н8.

По окончaніи мlтвъ возьми в8 рyку кrтъ свой и3 оградsсь и4мъ глаг0ли:

ГDи ї©е хrтE сн7е б9іи, благослови2 и3 освzти2, и3 сохрани2 мz си1лою живон0снаго кrтA твоегw2. цэлyемъ кrтъ

Вeчерwмъ передъ сномъ мlтва кrту:

Да воскрeснетъ бGъ, и3 разhдутсz врази2 є3гw2, и3 да бэжaтъ t лицA є3го ненави1дzщіz є3го. ћкw и3счезaетъ дhмъ, да и3счeзнутъ. ћкw тaетъ в0скъ t лицA nгнS, тaкw да поги1бнутъ бёси t лицA лю1бzщихъ бGа, и3 знaменающихсz кrтнымъ знaменіемъ. и3 да возвесели1мсz рекyще: рaдуйсz кrте гDнь прогонszи бёсы, си1лою на тебЁ пропsтагw гDа нaшего ї©а хrтA, во ѓдъ сшeдшагw, и3 попрaвшагw си1лу діsволю, и3 дaвшагw нaмъ кrтъ св0й чcтнhи, на прогнaние всsкагw супостaта. q пречcтнhи и3 животворsщіи кrте гDнь, помогaй ми со пrтою гcжею бцdею и3 со всёми с™hми нбcными си1лами, всегдA и3 нhнэ и3 пrно и3 во2 вэки вэкHмъ, ґми1нь.

Молитва “Отче наш” – толкование

Что такое молитва «Отче наш»? Суть и толкование ее? Вот на эту актуальную тему хотел бы я поговорить с тобой, дорогой читатель.

Миллионы христиан по всей земле практикуют ежедневно эту молитву. К сожалению, для многих это только заученные фразы, штамп, этакая форма. Глубинный смысл молитвы «Отче наш» для многих так и остается за пределами сферы их сознания. А это большой минус, потому что осознанная в сердце молитва могла бы принести гораздо больше чудесных вещей в их повседневной жизни. Да, конечно, данная молитва помогает, спасает в экстремальных ситуациях, но, осмысленная до конца, создает прочный канат, соединяющий человека с его Создателем.
Меня самого Бог неоднократно вытаскивал из различных критических ситуаций благодаря этой молитве, когда я был еще в поисках Его. Об этом можно прочитать в статьях «Сила молитвы «Отче наш», «Ангел-Хранитель» в рубрике «Чудеса защиты Божьей»на моем блоге.

Попробуем дать толкование молитвы «Отче наш» в свете Священного Писания. Рассмотрим стихи 9-13 Евангелия от Матфея:

9 Молитесь же так: Отче наш, сущий на небесах! да святится имя Твое;

10 да приидет Царствие Твое; да будет воля Твоя и на земле, как на небе;

11 хлеб наш насущный дай нам на сей день;

12 и прости нам долги наши, как и мы прощаем должникам нашим;

13 и не введи нас в искушение, но избавь нас от лукавого. Ибо Твое есть Царство и сила и слава во веки. Аминь.

(От Матфея 6:9-15)

Сам Господь Иисус Христос повелел ученикам молиться таким образом.

Молитва «Отче наш» и предельно проста, доступная даже ребенку, и одновременно непостижима для ума человеческого в силу ее невидимой протяженности в пространстве и времени. Она, как могучий ствол дерева, из которого прорастают бесчисленные веточки – производные молитвы: прошения, благодарения, молитвы за людей и т.п.

Молитву «Отче наш» условно можно разбить на несколько частей:
Толкование стихов 9, 10 касается имени Бога, Его царства и Его воли.
Стихи 11, 13 выражают просьбы людей к Богу и прославление Его имени. Давайте кратко рассмотрим каждый стих.

1. «Отче наш, сущий на небесах»

К кому Обращение в этой молитве? Конечно же, ни к Ангелам, ни к святым мужам, ни к какому иному творению, но к Отцу Небесному, Тому, Кто сотворил духов, человека, небо и землю и что наполняет ее. «Ибо мы Им живем и движемся и существуем…» (Деян. 17:28).
Сущий означает «Я есмь, Который есмь». Это одно из имен Божьих выражающих самобытность, вечность и неизменяемость существа Божия. Только Ему одному мы можем поклоняться. Только Он достоин всей славы и величия. В духовном понимании, Он наш Отец потому, что через смерть Сына своего Иисуса Христа Он примирил нас с Собою и сделал Своими детьми (Кол. 1:20-22). Верою во Христа мы приняли Духа усыновления, Которым взываем: «Авва, Отче!»

2. «Да святится имя Твое»…

Не человек творит святость, святость исходит от Бога; поскольку Он свят, то и нам следует быть святыми. Через эту молитву «Да святится имя Твое» мы и сами освящаемся Богом, облекаясь в одежды Его праведности. Молясь так, мы тем самым выражаем желание, чтобы весь мир познал Его характерные черты: Его святость, бесконечную мудрость, всесильное могущество, человеколюбие, справедливость, милость и истину. Этим самым мы прославляем Его. Прославление Бога – это канал, по которому текут реки воды живой — Его сила, Его помазание, Его благодать к нам, людям. Люди привыкли прославлять людей и искать славы для себя от людей, но Того, кто сотворил их, зачастую забывают прославлять. Первостепенная задача каждого верующего — прославлять Бога, «…дабы во всем прославлялся Бог» (1 Пет. 4:11). Сам Господь Иисус молился Отцу: «Отче! прославь имя Твое!» (Ин. 12:28). Ведь ради Славы имени Своего Бог и сотворил весь этот мир, чтобы все творение славило Его.

3. «да приидет Царствие Твое…»

Здесь речь идет, во первых, о царстве Божьем внутри нас, которое имеет место в каждом верующем человеке. Оно представляет собой невидимую сферу благодати и милости, которыми наполнены сердца всех живущих на земле верующих людей. Это царство «силой берется и применяющий усилие восхищает его». Другими словами, живя еще на земле, в физическом теле, верующий стремится во всем уподобиться Христу, чтобы мир Христов наполнял его все больше и больше. Это огромная работа в протяжение всей жизни, заключающаяся в последовательном и неуклонном возрастании духовного человека внутри его. Во вторых, фраза » да приидет Царствие Твое» подразумевает грядущее, мессианское царство славы, которое придет с Христом в Его второе пришествие, так называемое тысячелетнее царство. Это будет время, когда грех, болезни и все нечистое будут взяты от земли, когда люди будут жить очень долго, а представители звериного царства перестанут враждовать между собою, когда воцарится мир на земле, и в людях будет благоволение.

4. «да будет воля Твоя и на земле, как на небе»

На небе воля Божья неуклонно соблюдается. На земле же, где в настоящее время миром правит князь тьмы, он же князь, господствующий в воздухе, иными словами, сатана (дьявол), соблюдение воли Божьей отдано на откуп людей. Имея свободную волю, человек сам выбирает свой путь – жить по законам Бога, или по законам мира сего, погрязшего в трясине греха. В этой молитве выражена мольба к Богу всех верующих людей, чтобы законы Бога были почитаемы всеми, живущими на земле. Чтобы люди, противящиеся Богу, обратились, а царство Божье приблизилось.

5. «Хлеб наш насущный дай нам на сей день»

Хлеб насущный – это все необходимое для нашего существования: пища, одежда, дом, тепло, работа, образование и т.д. Также это нужды души и духа в правильном питании Словом Божьим для гармоничного развития. Господь учит нас не заботиться о многом, потому что не знаем, что будет завтра, а просить, только на сей день. Этим самым Он заботливо уберегает нас, Своих детей, от излишней суеты, обещая восполнить всякую нашу нужду, так как знает все наши потребности прежде всех наших молений и прошений. В Библии сказано:
«26 Взгляните на птиц небесных: они ни сеют, ни жнут, ни собирают в житницы; и Отец ваш Небесный питает их. Вы не гораздо ли лучше их?
27 Да и кто из вас, заботясь, может прибавить себе росту на один локоть?»
(От Матфея 6:26,27)

6. «прости нам долги наши…»

Этим прошением к Богу мы признаем, что сами по себе являемся грешниками и много согрешаем вольно или невольно. Бог приучает нас к постоянному покаянию после совершения того или иного греха.

7 «если же ходим во свете, подобно как Он во свете, то имеем общение друг с другом, и Кровь Иисуса Христа, Сына Его, очищает нас от всякого греха.
8 Если говорим, что не имеем греха, — обманываем самих себя, и истины нет в нас.
9 Если исповедуем грехи наши, то Он, будучи верен и праведен, простит нам грехи наши и очистит нас от всякой неправды.»
(1-е Иоанна 1:7-9)

Есть видимый грех, а есть невидимый, но Бог знает все. Нам невозможно укрыться от Его ока нигде, даже в собственной ванне. Видимый грех или явный – он сразу виден и Богу и людям. Например, пьянство, курение, блуд, чревоугодие, лень и т.д. Невидимый грех или тайный — это когда человек грешит тайком, скрывая от людей. Есть еще и духовные грехи, такие, как тщеславие, гордыня, самолюбование, самоправедность, зависть, жадность, ревность и т.п. И часто духовный грех бывает гораздо опаснее явного, так как такой грех трудней осознать человеку в самом себе. Но Бог духом Своим открывает сердцу человека и эти грехи, при условии, если человек готов изменяться. Мы не можем сами измениться своими силами, но Бог способен обновить нас полностью при нашем на то желании.

7. «как и мы прощаем должникам нашим»

Здесь говорится об отношениях с другими людьми. Нельзя надеяться на Божье прощение собственных грехов, если мы сами не выполняем обещанное: » мы прощаем должникам нашим». Что значит должникам нашим, и кто этот должник? Должник – это твой ближний или дальний, который, возможно, обидел тебя или предал, или обокрал, или поступил с тобой несправедливо. Опасайся выпрашивать для себя прощения у Бога, если сам не простил конкретных людей. Такая молитва – мерзость в глазах Бога, потому что двулична и лицемерна. Не навлекай на себя зло такой молитвой.

8. «Не введи нас в искушение»

Здесь мы признаем перед Богом свою человеческую несостоятельность и полную зависимость от Него. Мы понимаем, что в любой момент можем упасть, будучи искушаемы собственными похотями. Мы просим Самого Создателя уберечь нас от падения и не допустить греха в нашей жизни.

12 «Посему, кто думает, что он стоит, берегись, чтобы не упасть.
13 Вас постигло искушение не иное, как человеческое; и верен Бог, Который не попустит вам быть искушаемыми сверх сил, но при искушении даст и облегчение, так чтобы вы могли перенести.»
(1-е Коринфянам 10:12,13)

9. «Избавь нас от лукавого»

Здесь звучит просьба человека защитить его от зла мира сего. Ведь мы, ни один раз на дню, видим и слышим вокруг себя растлевающие образы господствующего в мире греха. Это наркоманы и алкоголики, околачивающиеся возле наших домов, порнография, бесстыдно и вызывающе глядящая на нас с витрин киосков, фильмы ужасов с экрана телевизора, отборный мат в подъезде. Все это незримо тянет свои щупальца к нам, проникая в душу и вызывая греховные побуждения. Пока мы в теле, это неизбежно.

18 «И избавит меня Господь от всякого злого дела и сохранит для Своего Небесного Царства, Ему слава во веки веков. Аминь.»
(2-е Тимофею 4:18)

10. «Ибо Твое есть Царство и сила и слава во веки…»

Здесь мы возносим Богу хвалу поклонения, будучи, не в состоянии до конца осознать Его неизмеримое величие, Его силу и могущество, Его абсолютное владычество над всеми царствами земли. В такую минуту мы можем только, как дети, подняв взор от земли, обратить его на Царя царей, Господа господствующих, с восторгом, страхом и трепетом взирая на дела рук Его, понимая, что никогда, живя в этой телесной храмине, не в силах объять Необъятное, имя Которому — Бог.

Молитва Отче наш… Толкование этих, до предела сжатых строк, мне самому было бы не под силу, если бы не содействие и помощь Святого Духа, который вдохновлял меня. Я благодарю Бога Отца за Его водительство в написании этой статьи.

Дорогой друг, готово ли твое сердце искренне славить своего Создателя? Не отягчено ли оно грузом давно осевших обид, не отравлено ли ядом непрощения? Позволь Богу осветить Его любовью самые потаенные комнатки души твоей, чтобы ты, уже очищенный и прощенный, мог с радостью воскликнуть: » Авва Отче, Отец мой, я люблю Тебя!..»

Обязательно посмотри видеоролик!

Если Вам понравилась эта статья, поделитесь, пожалуйста, ею со своими друзьями в социальных сетях – нажмите кнопочки, расположенные ниже. И не забудьте

Всего доброго. С уважением, Вячеслав Ерогов

Значение молитвы «Отче наш…»

Молитва «Отче наш»

Отче наш, сущий на небесах!
да святится имя Твое;
да приидет Царствие Твое;
да будет воля Твоя и на земле, как на небе;
Хлеб наш насущный дай нам на сей день;
И прости нам долги наши, как и мы прощаем должникам нашим;
И не введи нас в искушение, но избавь нас от лукавого.
ибо Твое есть Царство и сила и слава во веки.

Аминь.

Библия (от Матфея 6:9-13)

Эту молитву знают многие, и даже дети – наизусть.

Когда нам тяжело на душе или находимся в опасности – вы вспоминаем Бога. В эти моменты жизни мы начинаем молиться и молитва, оставленная самим Иисусом Христом «Отче наш» — это та самая универсальная молитва, которая учит нас общению с Богом!

МОЛИТВА

Молитва – это разговор человека с Богом. Живой разговор: как разговор сына или дочери со своим отцом. Когда дети начинают только говорить – не всё у них правильно получается, многие «перлы» своих детей мы помним всю жизнь, но не смеемся над ними. Не смеемся над тем, как они не правильно произносят слова, а учим их. Проходит совсем немного времени – и дети взрослеют, начинают говорить правильно, связанно, осознанно…

Так и молитва. Когда человек молится – он говорит Богу, говорит то, что есть у него на душе, то, что он может сказать своему Спасителю: свои нужды, проблемы, радости. В молитве выражается вера и личностные чувства благодарности и смирения…

Молитва человека – это таинство, которое Господь оставил для общения с Ним.

Молитвы есть разные. Есть молитвы общественные, которые возносят за народ: И молился я Господу Богу моему, и исповедывался и сказал: «Молю Тебя, Господи Боже великий и дивный, хранящий завет и милость любящим Тебя и соблюдающим повеления Твои! Согрешили мы, поступали беззаконно, действовали нечестиво, упорствовали и отступили от заповедей Твоих и от постановлений Твоих…» Дан. 9:4,5

Есть молитвы семейные, где в узком семейном кругу родные могут молиться за себя и своих родных, друзей: И молился Исаак Господу о жене своей, потому что она была неплодна; и Господь услышал его, и зачала Ревекка, жена его. Быт. 25:21.

А есть молитвы личные, т.е. такие, в которых человек открывает сердце Богу. Ты же, когда молишься, войди в комнату твою и, затворив дверь твою, помолись Отцу твоему, Который втайне; и Отец твой, видящий тайное, воздаст тебе явно. Матф. 6:6.

Молитва «Отче наш» — универсальная молитва. Вникните в каждую фразу этой молитвы.

ОТЧЕ НАШ

«Отче наш…» — так начинается молитва

«Отче» — т.е. отец, это слово для человека значит многое. Отец заботится о своих детях, родители готовы жизнь свою положить за детей, ведь дети – это самое ценное, что у них есть.

«Отче наш…» — а применительно к каждому из нас – отче МОЙ! Т.е. если Он является моим отцом, значит я его сын или дочь! А если я не являюсь Его сыном – имею ли я право Его называться так? Если ко взрослому мужчине подойдет чужой ребенок и попросит, например, купить велосипед – взрослый скажет: «У тебя есть родители, они должны решить этот вопрос».

Но слово «наш» — говорит об общности всех людей и о едином Боге-Отце, который любит всех без исключения. Даже если ребенок говорит, что не любит своего отца – отец все равно его продолжает любить!

Какой из вас отец, когда сын попросит у него хлеба, подаст ему камень? или, когда попросит рыбы, подаст ему змею вместо рыбы? Или, если попросит яйца, подаст ему скорпиона?

Итак, если вы, будучи злы, умеете даяния благие давать детям вашим, тем более Отец Небесный даст Духа Святого просящим у Него. Лук. 11:11-13

Господь – он «сущий» — т.е. вечно пребывающий. Он вне времени и пространства – он есть! Он Святой – и об этом нам надо помнить, чтобы не «фамильярничать» с Ним, а относиться с благоговением.

ДА СВЯТИТСЯ ИМЯ ТВОЕ

Святость – это сущность Бога. Святость – это отделение от всего греховного, от нечистого, от неправды…

В Боге нет ничего нечистого – ни в чем, и даже имя Его свято!

Люди тоже дорожат своим именем и если репутация человека «подмочена» — ему не доверяют, к нему относятся настороженно. Но если человек прожил достойно жизнь и он скажет слово – люди доверятся, поверят ему – его имя не запятнанное.

Имя Господа – чище и святее всех имен на свете. Он эталон чистоты и святости, именно поэтому мы говорим «Да святится имя Твоё!». Говоря сие – мы прославляем Бога, мы подтверждаем, что «Свято имя Его…» Лук. 1:49.

Задайте себе вопрос: святится ли имя Божье в вашем сердце?

ЦАРСТВО БОЖЬЕ

Где находится Царство Божье? Оно находится там, где есть хозяин этого Царства – Господь Бог. Оно везде. Оно в далеком и недостижимом космосе, оно на всей видимой и не видимой природе, оно даже внутри нас: «Царствие Божие внутрь вас есть» Луки 17:21.

Вне этого Царства нет полноценной жизни, т.к. жизнь дает сам Господь Бог. Люди, входящие в этот Божий мир – получают умиротворение и прощение грехов. И войти в это Царство Божие – можно живя на земле – призвав Бога в молитве покаяния: «да приидет Царствие Твое».

Вне Царства Божьего — умирающий мир, который идет к концу, к вечному страданию. Поэтому мы просим, чтобы Царство Божие пришло и мы были с Богом здесь, живя на Земле.

Войти в Царствие Его не означает умереть физической смертью. Человек может жить и быть в Его Царстве. А жизнь нам дана, чтобы мы могли подготовиться и быть с Богом в общении – для этого и существует молитва. Человек, который молится – молится простыми словами от сердца – имеет общение с Богом, и Господь дает такому человеку мир и покой.

Вы еще не молились? Никогда? Начните и получите благословения от общения с Богом.

ВОЛЯ БОЖЬЯ

Гордость человека – это один из страшных пороков, который сжигает человека изнутри.

«Смирится под чью-то волю: нет, это не для меня! Я хочу быть свободным, хочу мыслить сам и поступать как я хочу, а не как кто-то. Не надо мне указывать, я что маленький…» Знакомо? Не так ли мы думаем?

А что бы вы сказали, если это бы вам заявил ваш трехлетний сын? Мы знаем, что наши дети не совершенны, но когда они с нами общаются – мы учим их, в какой-то момент можем и наказать за непослушание, но при этом не перестаем любить.

Взрослому человеку тоже трудно смириться с чужой волей, особенно если он не согласен с ней.

Но сказать Богу «да будет воля Твоя» очень легко, если мы ему доверяем. Потому что Его воля — это добрая воля. Это воля, которая хочет не сделать нас рабами, не лишить нас свободы, а, наоборот, дать нам свободу. Воля Божья открывает нам сына Бога – Иисуса Христа: «Воля Пославшего Меня есть та, чтобы всякий, видящий Сына и верующий в Него, имел жизнь вечную; и Я воскрешу его в последний день» Иоан. 6:40.

ХЛЕБ НАШ НАСУЩНЫЙ

«Хлеб наш насущный» – это то, что необходимо нам сегодня. Еда, одежда, вода, крыша над головой – все, без чего человеку не прожить. Самое необходимое. Причем обратите внимание — именно на сегодняшний день, а не до старости безбедно и спокойно. Казалось бы Он, как Отец, и так знает что нам надо – но Господь кроме «хлеба», хочет и нашего общения.

Он Сам является духовным Хлебом, которым мы можем питать душу свою: «Иисус же сказал им: Я есмь хлеб жизни; приходящий ко Мне не будет алкать, и верующий в Меня не будет жаждать никогда» Иоан. 6:35. И как без хлеба для плоти мы не сможем долго прожить, так и без хлеба духовного наша душа будет чахнуть.

Чем мы питаемся духовно? Качественная ли наша духовная пища?

НАШИ ДОЛГИ

«Во всем, как хотите, чтобы с вами поступали люди, так поступайте и вы с ними» Матф. 7:12. В этой молитве мы просим Бога простить «долги наши». А разве мы у Бога что-то заняли? Что мы ему должны? Так может рассуждать только человек совершенно не знающий Бога. Ведь все, что есть на земле (и за ее пределами) – это все принадлежит Богу! Мы все, что берем и пользуемся – это не наше, это Его. И мы Ему должны гораздо больше, чем кто-то нам.

Но здесь в молитве мы видим взаимоотношения людей между собой и Бога: «и прости нам долги наши, как и мы прощаем должникам нашим». Эти слова говорят о том, чтобы человек, питаемый Богом, и жил в Боге, и заботился не только о временной, но и о вечной жизни, — а ее можно достигнуть, если прощены будут грехи, которые Господь в Своем Евангелии называет долгами.

ИСКУШЕНИЕ

«В искушении никто не говори: Бог меня искушает; потому что Бог не искушается злом и Сам не искушает никого, но каждый искушается, увлекаясь и обольщаясь собственною похотью; похоть же, зачав, рождает грех, а сделанный грех рождает смерть» Иак. 1:13-15.

В молитве – надо просить, чтобы искушения (испытания), постигающие нас, не были выше наших сил. «Вас постигло искушение не иное, как человеческое; и верен Бог, Который не попустит вам быть искушаемыми сверх сил, но при искушении даст и облегчение, так чтобы вы могли перенести» 1 Кор. 10:13. Ибо искушения идут от наших вожделенных желаний.

Иногда Бог допускает испытание в воспитательных целях, желая нас чему-то научить. И через эти испытания – испытывается наше смирение перед Ним.

В молитве мы просим, чтобы Господь избавил нас «от лукавого», т.е. от власти сатаны, от его сетей, от собственных греховных желаний, ибо последствия от них – смерть. Сначала духовная, которая разъединяет человека с Богом, а потом, возможно, и физическая.

* * *

В Евангелии молитва «Отче наш» заканчивается славословием: «Ибо Твое есть Царство, и сила, и слава во веки. Аминь». К сожалению, в наше время очень часто люди молятся формально, механически. Но мы должны не просто повторять слова молитвы «Отче наш», а вдумываться каждый раз в их смысл. Это, данный Самим Богом, совершенный образец правильного молитвенного устроения души, это выраженная в ёмких словах заповеданная Христом система жизненных приоритетов.

* * *

Случай из жизни.

К одному охотнику приехал неверующий друг. Живет далеко и изредка приезжает в тайгу к товарищу поохотится.

И вот очередной раз, заехав в гости – они сидят за столом, пьют чай говорят о жизни, хозяин дома, как христианин, рассказывает другу о Боге. И вдруг друг начал … икать.

Гость предлагает:

— Давай сделаем так: я руки заведу за спину и нагнусь на 90 градусов, а ты мне дай стакан воды холодной выпить – выпью и перестану икать. Люди говорят – хороший способ от икоты избавиться.

— Друг, ты лучше помолись и попроси у Бога прощения за грехи и заодно, чтобы удалить икоту, помолишься с верой – Господь поможет, – советует ему охотник.

— Да нет, давай воду…

После третьего стакана икота так не прошла.

И вновь охотник советует: «Помолись! Доверься Богу».

И тогда гость встал, сложил руки на груди и начал:

— Отче наш, сущий на небесах! Да святится имя Твое; да придет Царствие Твое; да будет воля Твоя и на земле, как на небе; хлеб наш насущный дай нам на сей день…

— Стоп, — оборвал его хозяин дома, — Ты что делаешь?

— Молюсь, — испуганно ответил гость.- А что не так?

— Ты просишь у Бога хлеба! А тебе надо просить, чтобы он от икоты избавил!!!

admin

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Наверх